Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości

Nowa przeglądarka Internet Explorer 11 - problemy

Email Drukuj PDF

Windows 8.1 posiada wbudowaną nową wersję przeglądarki Internet Explorer 11.

Wybrane strony internetowe, serwisy i usługi WWW mogą być "niekompatybilne" z nową przeglądarką.

Aktualnie VULCAN testuje działanie aplikacji w tym środowisku. Nie możemy jednakże w chwili obecnej rekomendować tej wersji IE jako gwaranta prawidłowego funkcjonowania aplikacji przeglądarkowych.

W skrajnym przypadku, przy problemach z działaniem stron/serwisów na IE11 można spróbować następującego jednorazowego "obejścia":
1) przechodzimy na wybraną stronę WWW;
2) przyciskamy klawisz F12;
3) z menu po lewej stronie wybieramy ostatnią pozycję: "Emulacja";
4) w Tryb => Tryb dokumentu => zmieniamy z "Edge (Domyślne)" na "10";

 

 

Poprawiony: wtorek, 29 października 2013 14:52

Certyfikacja kart chipowych

Email Drukuj PDF

WGRANIE LUB ZMIANA CERTYFIKATU NA KARCIE CHIPOWEJ

 

Konieczna może okazać się zmiana istniejącego, lub wgranie nowego certyfikatu na kartę chipową. Sytuacja ta może mieć miejsce w przypadku osób pracujących na stanowiskach Kadry/Płace które nie przekazywały nam kart lub w przypadku gdy karta z wgranym certyfikatem zmienia właściciela:

Procedurę należy przeprowadzić wyłącznie na laptopie dostarczonym w ramach projektu.

 

KROK 1:

Uruchamiamy komputer i logujemy się na swoje konto. Po załadowaniu się systemu klikamy przycisk start i w polu wyszukiwania wpisujemy mmc a następnie enter. Uruchomi nam się przystawka do zarządzania:

 

KROK 2:

Następnie w górnym pasku klikamy Plik i następnie Dodaj/Usuń przystawkę. Z możliwych do wybrania wybieramy Certyfikaty:

 

 

Klikamy Dodaj a następnie potwierdzamy wybór dal „Mojego konta użytkownika”. Po ostatecznym zaakceptowaniu otrzymujemy poniższe okno:

 

KROK 3:

Wkładamy swoją kartę chipową do czytnika zainstalowanego w lewej części komputera.

Po rozwinięciu gałęzi z certyfikatami klikamy prawym przyciskiem myszy w Osobisty, następnie Wszystkie zadania i Żądaj nowego certyfikatu:

 

KROK 4:

Z możliwych opcji zaznaczamy  „eSzkola – logowanie za pomocą karty dla użytkownika”:

 

 

Klikamy Zarejestruj a następnie wpisujemy nowy PIN:

 

Po zakończeniu całej procedury karta jest gotowa do użytku. Należy pamiętać, iż kartę można zaprogramować tylko będąc zalogowanym na swoim koncie!

Poprawiony: czwartek, 17 października 2013 07:40

Logowanie opiekunów

Email Drukuj PDF

 

Szanowni Państwo,

W związku z pojawiającymi się problemami z logowaniem się do Platformy rodziców (opiekunów) uczniów zwracamy uwagę, że w wielu szkołach nie są kompletnie wypełnione dane uczniów i ich opiekunów. Aby umożliwić logowanie opiekuna konieczne jest wprowadzenie w Aplikacji Sekretariat jego numeru PESEL.

W celu skorygowania lub sprawdzenia tego wpisu należy uruchomić Sekretariat (przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia). Następnie wchodzimy w zakładkę Kartoteki i księgi następnie rozwijamy gałąź Księgi uczniów i słuchaczy swoją placówkę i kontener zawierający uczniów uczących się.

Po dwukrotnym kliknięciu w ucznia którego opiekun ma problemy z zalogowaniem uzyskujemy poniższy efekt:

Następnie należy kliknąć w zakładkę Rodzina (czerwona ramka powyżej):

PESEL należy wpisać w pole Unikalny identyfikator (na czerwono powyżej).

Poprawiony: wtorek, 08 października 2013 09:54

Zmiana PIN

Email Drukuj PDF

ZMIANA PIN NA KARCIE CHIPOWEJ

 

 

Przekazane do szkół karty domyślnie mają wprowadzony PIN 0000 (cztery zera). Aby spersonalizować numer PIN do własnych potrzeb należy przejść poniższą procedurę:

 

KROK 1:

 

Logujemy się do sesji terminalowej (VTSN lub VTSA). Wkładamy swoją kartę do czytnika w klawiaturze terminala lub w laptopie. Następuje rozpoznanie karty co widoczne jest w oknie logowania:

 

 

W polu „Numer PIN” wprowadzamy 0000

 

KROK 2:

Po zalogowaniu do serwera wchodzimy w Start i po prawej stronie paska klikamy w „Zabezpieczenia systemu Windows”: